Doradca ds. sprzedaży aut – jakie cechy musi posiadać?

Praca w handlu jest bardzo popularną opcją comiesięcznego zarobku. Powszechnie wiadomo, że nie każdy nadaje się do każdej pracy i tak samo jest z doradcą ds. sprzedaży samochodów. Nie wystarczy mieć tylko zaznajomienie w markach i specyfice różnych aut. Myślisz, że ta praca jest dla Ciebie? Masz obawy, że jednak się nie nadajesz? Sprawdź, jakie cechy powinien mieć pracownik na tym stanowisku!

Doradca ds. sprzedaży samochodów – cechy

Tak jak wszystkie inne zawody, niektórzy ludzie się do niej nadają, inni nie. A jakie cechy powinien mieć pracownik na stanowisku doradcy ds. sprzedaży aut

  • musi mieć wiedzę na temat tego, co sprzedaje – podstawowa i ponadpodstawowa wiedza o samochodach jest niezbędna do ich sprzedawania. Istnieją różne szkolenia, które często oferowane są przez same firmy, ponieważ to im najbardziej zależy na dobrym imieniu swojej marki.
  • aparycja jest ważna – wygląd zewnętrzny w pracy z klientem jest bardzo ważny, ponieważ naszą sylwetkę czy styl potencjalny kupiec widzi jako pierwsze. Nawet jeśli klient jest chętny kupić samochód, to nieodpowiedni wygląd może go łatwo i szybko zniechęcić. Może to być powierzchowne myślenie, ale handel rządzi się swoimi prawami.
  • musi być komunikatywny – komunikatywność w tej pracy jest jej nieodzownym elementem! To, w jaki sposób przeprowadzisz rozmowę z klientem, może zaważyć nad dopełnieniem formalności i sfinalizowaniem transakcji. Dodatkowo musisz potrafić przedstawiać różne fakty dotyczące danego modelu auta, w taki sposób, aby każdy je zrozumiał.
  • aktywne słuchanie – każdy klient chce się czuć wysłuchany, zrozumiany i mieć świadomość, że jego prośby zostaną uwzględnione. Tak samo jest w branży sprzedaży samochodów. W zwykłej rozmowie z klientem można dostrzec cechy, jakich potrzebuje w swoim samochodzie, a dzięki temu będziesz mógł wybrać idealny dla niego model.
  • uczciwość to podstawa – w obecnie panujących czasach ludzie są bardzo świadomi i rzadko łapią się na różne sztuczki sprzedażowe. Warto być z nimi szczerymi i wszystko wyjaśnić, tak jak naprawdę jest. Klient na pewno Ci się za to odwdzięczy.
  • powinien być inteligentny – praca z klientem często wiąże się z dużym stresem. Odpowiadanie na zadawane pytania, bez wcześniejszej możliwości sprawdzenia prawidłowej odpowiedzi jest stresogenny, lecz kiedy jesteś inteligentny, to nie powinieneś mieć z tym żadnych problemów.
  • opanowanie i dobre radzenie sobie ze stresem – spokojna i życzliwa rozmowa z klientem to połowa sukcesu sprzedaży auta. Warto być wtedy spokojnym, opanowanym, a stres i nerwy pozostawić za drzwiami wchodząc do budynku firmy.

Niektóre cechy są wrodzone, ale większości z nich można się wyuczyć i sprawić, że będą Twoim atutem. Koniecznie przeczytaj więcej artykułów na ten temat, zanim podejmiesz pracę jako doradca ds. sprzedaży, a wszystko stanie się łatwiejsze!