Poranna erekcja – co warto o niej wiedzieć?

O porannej erekcji najczęściej mówi się w wieku dojrzewania, jednak pojawia się również u dzieci. Według niektórych źródeł może dotyczyć nawet mężczyzn do czterdziestego roku życia. Stanowi jednak naturalna reakcja organizmu, która najczęściej związana jest ze współpracą licznych układów w czasie snu. Zatem, co warto wiedzieć o porannej erekcji oraz jak funkcjonuje ciało w czasie snu?

Jak działa organizm w czasie snu?

W czasie snu nasz organizm nie tylko się regeneruje, ale także przeprowadza liczne procesy związane z układem:

  • krwionośny,
  • hormonalnym,
  • trawiennym,
  • nerwowym,

Według badań istnieje wiele powiązań między reakcją organizmu a zachodzącymi w niej reakcjami. Do jednych z nich zalicza się pojawiania porannych erekcji.

Czym jest poranna erekcja?

Erekcja to stan, w którym penis sztywnieje i powiększa się. Dochodzi do niej wskutek licznych procesów, w tym wydzielania androgenów, które odbywają się przy ścisłej współpracy układu nerwowego układ krwionośnego. Umożliwia mężczyzna odbycie stosunku seksualnego, jednak oprócz tego, praktycznie każdy mężczyzna doświadcza również porannej erekcji. Zjawisko to jest wynikiem mimowolnych, fizjologicznych reakcji zachodzących w organizmie. Za przyczynę uznaje się przebieg snu. Pojawia się w trakcie trwania fazy REM, która charakteryzuje się zwiększoną aktywnością mózgu i serca. Powtarza się ona cyklicznie nawet 5 razy w ciągu nocy, prowadząc nie tylko do porannej, ale także nocnej erekcji.

Co wpływa na sen mężczyzny?  

Każdy człowiek potrzebuje snu. Bez niego nie można prawidłowo funkcjonować w ciągu dnia, a wszystkie procesy w naszym organizmie są zaburzone. Uwzględnia się tutaj m.in. poranną erekcję, która może ulec osłabieniu. Jak zatem zadbać o sen? Najlepiej poprzez skomponowanie wygodnego łóżka, na które składa się głównie materac do spania. Dzięki niemu mamy pewność, że nasza sylwetka i kręgosłup są prawidłowo wspierane w czasie snu. Co więcej, odpowiada on za właściwą regenerację pod kątem fizycznym i psychicznym. Oprócz tego warto zadbać o:

  • właściwy poziom aktywności fizycznej,
  • wstawanie i kładzenie się spać o jednej godzinie,
  • spożywanie lekkostrawnej kolacji.

 

Długość snu zależy od wieku oraz indywidualnych potrzeb człowieka. Zaleca się jednak, aby mężczyźni przesypiali przynajmniej osiem godzin na dobę. Wypoczynek powinien jednak charakteryzować się wysoką jakością oraz efektywnością.

Zobacz też

Łóżko sportowca – rozwiązania fizjoterapeutów na szybką regenerację mięśni

Łóżko sportowca – rozwiązania fizjoterapeutów na szybką regenerację mięśni

Sposoby na zaśnięcie – 14 metod na szybkie wejście w sen

Sposoby na zaśnięcie – 14 metod na szybkie wejście w sen

5 sposobów na stworzenie idealnej sypialni

5 sposobów na stworzenie idealnej sypialni

Niedobory snu – poważne niebezpieczeństwo dla zdrowia

Niedobory snu – poważne niebezpieczeństwo dla zdrowia

Sypialnia w duchu eko: jak w prosty sposób ją urządzić

Sypialnia w duchu eko: jak w prosty sposób ją urządzić

Materace Fit.4.Sleep – klucz do głębokiego snu

Materace Fit.4.Sleep – klucz do głębokiego snu