Jak zwalczyć bezsenność z wykorzystaniem kakao?

Wiele osób zmaga się dzisiaj z bezsennością. Spowodowane jest to natłokiem obowiązków, zbyt szybkim tempem pracy czy nadużywaniem produktów o działaniu pobudzającym. Poszukując naturalnych sposobów walki z bezsennością warto skierować swoją uwagę w stronę dobroczynnego wpływu naturalnego kakao, które jest nie tylko źródłem minerałów czy przeciwutleniaczy, ale również błonnika i składników odżywczych a tym samym łagodzi stany napięcia nerwowego. W walce z bezsennością warto również postawić na wysokiej klasy materac do spania, który pozwoli oddać nam się w błogą, relaksującą podróż. Zapraszamy do lektury poniższego materiału, w którym przybliżamy, jak zadbać o dobre samopoczucie i zwalczyć bezsenność.

Jak powstaje kakao?

Kakao, a więc znany nam od lat brązowy proszek powstaje poprzez rozdrobnienie półproduktu – kuchu kakaowego. By było to możliwe nasiona kakaowca poddawane są fermentacji, płukaniu a następnie prażeniu, podczas którego pozbywamy się łupiny nasiennej a pozostałe wnętrze nasienia zostaje zmielone, w efekcie czego uzyskujemy miazgę kakaową, z której po usunięciu tłuszczu pozostaje kuch kakaowy.

Na rynku wyróżniamy kakao odmiany: pełnotłuste, zawierające ponad 20 % tłuszczu, tłuste, w którym tłuszcz stanowi 15-20% tłuszczu, oraz kakao tzw. niskotłuszczowe.

Jakie są właściwości kakao?

Kakao poza właściwościami uspokajającymi, dzięki wysokiej zawartości magnezu i kwasu walerianowego, poprawia również pamięć i obniża ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera. Zawarte w nim kwasy tłuszczowe nawilżają skórę i działają na nią odżywczo a dzięki zawartości wielu antybakteryjnych i stymulujących odporność substancji chemicznych wpływa również korzystnie na kondycję naszych zębów.

Czy możemy zwalczyć bezsenność wykorzystując kakao?

Odpowiedź jest prosta i brzmi: tak. Kakao bowiem mimo zawartości substancji pobudzających takich jak kofeina i teobromina, wykazuje działanie uspokajające i łagodzące stres. Tę umiejętność przypisuje się obecności w kakao kwasowi walerianowemu a także wysokiej zawartości magnezu.

Dodatkowo dzięki wysokiej zawartości takich pierwiastków jak chrom, mangan czy żelazo, kakao pozytywnie wpływa na pracę ludzkiego układu nerwowego, który również odpowiada za wysoką jakość snu.

Gdy więc wypijemy już kubek rozgrzewającego i wyciszającego kakao, warto oddać się błogiej przyjemności relaksu podczas odprężającego snu. By mógł być on jednak spokojny i komfortowy, należy zadbać również o jakość sprzętu jaki zaprosimy do swojej sypialni. Mowa tu oczywiście o najwyższej jakości materacach do spania. Najpopularniejsze z nich to materace piankowe, zapewniające wysoki poziom elastyczności, umiejętność szybkiego dostosowania do indywidualnego kształtu ciała użytkownika oraz niezwykłą lekkość czy materace sprężynowe, które wyróżniają się  tym, że dzięki elastyczności punktowej poszczególnych sprężynek materac doskonale współpracuje z użytkownikiem. W Hilding znajdziemy materace na sprężynie kieszeniowej, sprężynie typu Multipocket jak i innowacyjnej sprężynie Pocket Plus.

Najlepszy przepis na kakao

Kakao ma być przede wszystkim smaczne i przyrządzone zgodnie z naszym gustem. Warto więc postawić na taki rodzaj mleka, który stosujemy i preferujemy na co dzień. Może to być mleko krowie (bogate w białko) czy mleko roślinne. 400 ml mleka zagrzejmy z cukrem (bądź bez) na niewielkim ogniu. Odlejmy 100 ml do osobnego naczynia, w którym wymieszajmy je z 4 łyżkami gorzkiego kakao. Następnie powstałą mieszankę dodajmy ponownie do gotującego się mleka. Po zagotowaniu możemy posłodzić – wedle uznania – nasze kakao miodem bądź dodać do niego również kostki czekolady.

Dla dzieci – zwłaszcza najmłodszych – przygotujmy kakao na wodzie. Będzie ono mniej alergizujące.

Po spożyciu kakao warto oddać się relaksującej drzemce bądź całonocnemu snowi. By wspomóc proces regeneracji warto postawić na serię wyrobów medycznych od Hilding, które przechodząc przez szereg restrykcyjnych testów i medycznych badań uzyskały status wyrobów medycznych. Decydując się więc na wybór materaca medycznego, zyskujemy pewność, że zapewniamy naszemu organizmowi komfortowe warunki do regeneracji. Taki materac w pozytywny sposób bowiem wpływa na jakość naszego życia przeciwdziałając odleżynom, wspomagając proces rehabilitacji czy profilaktykę wad rozwojowych układu ruchowego. Kolekcja prozdrowotna Hilding to 5 materacy i 2 poduszki spełniające najwyższe standardy medyczne, stworzone z przewiewnych, elastycznych materiałów, które przeciwdziałają powstawaniu pleśni i grzybów. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, żeby wspierać nasze zdrowie.

Poznaj desery z kakao

Kakao możemy wprowadzić do naszej diety również w postaci słodkich przekąsek i deserów. Poniżej prezentujemy kilka przepisów, które sprawdzą się w Twojej kuchni.

Pierwszym z nich jest drożdżówka z kakao, która możliwa jest do przygotowana w niedługim czasie. Do jej wykonania potrzebne będą następujące składniki: 500 g mąki pszennej, 40 g świeżych drożdży, 2 łyżki cukru, 2 łyżeczki cukru waniliowego, 2 jajka, 250 ml mleka, 1 duża, kopiata łyżka rozpuszczonego masła lub margaryny a także 240 g kakao, 130 g zimnego masła i 1 żółto. Zaczynamy od wymieszania ciepłego mleka z cukrem, pokruszonymi drożdżami oraz 5-7 łyżkami mąki. Tak wymieszaną masę odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 10-15 minut do wyrośnięcia. W tym samym czasie resztę mąki łączymy z cukrem waniliowym, jajkami i dodajemy wyrośnięty zaczyn. Następnie pozostawiamy ponownie do wyrośnięcia. Gdy ciasto podwoi swoją objętość, przekładamy je na blat posypany mąką i wałkujemy. Ciasto posypujemy kakao oraz wiórkami startego masła. Następnie zwijamy ciasto w roladę i smarujemy je żółtkiem. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 35 minut.

Drugim, jeszcze szybszym pomysłem na wprowadzenie kakao do swojej diety jest przygotowanie deseru z bananami i kakao. Do tego wystarczą nam 2 dojrzałe banany, 3 łyżeczki kakao oraz domowa granola i orzechy włoskie do dekoracji. W celu przygotowania, do blendera włóżmy obrane banany i dodajmy kakao. W naczyniach na ich dnie ułóżmy garść granoli, przykryjmy ją powstałym kremem czekoladowym i udekorujmy orzechami włoskimi. Nasz deser jest gotowy!

Fani czekoladowych przyjemności z pewnością ucieszą się również z muffinek z kakao a także z klasycznego brownie (do którego możemy dodać również kawę). Przepisów na te słodkie przekąski nie brakuje w Internecie.

Świetnym pomysłem na słodką przekąskę przed snem są również powidła śliwkowe z kakao. Możemy sięgnąć po gotowy produkt ze sklepowych półek (uważajmy na cukier!) bądź samodzielnie przygotować takie powidła w domu. W tym celu wykorzystajmy 1 kg śliwek węgierek, cukier według uznania (by zmniejszyć kwaskowatość śliwek polecamy użycie 1 szklanki cukru), 10 dag gorzkiej czekolady oraz 2 łyżki ciemnego kakao. W celu przygotowania, umyte i pokrojone śliwki przełóżmy do garnka i gotujmy w niewielkiej ilości wody przez około 1,5 godziny. Następnie – jeśli się zdecydujemy na użycie cukru – zasypmy śliwki cukrem i gotujmy je przez kolejną godzinę. Możemy również wybrać zamiennik cukru – ksylitol. Następnie dodajmy do gorących powideł kakao, połamaną czekoladę i smażmy przez kilkanaście minut. Potem gorące powidła przełóżmy do suchych słoików i wlejmy na nie po 2-3 krople spirytusu oraz szybko zakręćmy słoik. Nasze powidła będą gotowe do spożycia po kilku dniach.

Zobacz też

Sposoby na zaśnięcie – 14 metod na szybkie wejście w sen

Sposoby na zaśnięcie – 14 metod na szybkie wejście w sen

5 sposobów na stworzenie idealnej sypialni

5 sposobów na stworzenie idealnej sypialni

Niedobory snu – poważne niebezpieczeństwo dla zdrowia

Niedobory snu – poważne niebezpieczeństwo dla zdrowia

Materace Fit.4.Sleep – klucz do głębokiego snu

Materace Fit.4.Sleep – klucz do głębokiego snu

Jak stworzyć oryginalny styl w sypialni i pobudzić zmysły?

Jak stworzyć oryginalny styl w sypialni i pobudzić zmysły?

Wycisz swoją sypialnię z naturalnymi materiałami z Hilding Anders

Wycisz swoją sypialnię z naturalnymi materiałami z Hilding Anders