Budowa masy mięśniowej a regeneracja w czasie snu

Masa mięśniowa stanowi zbiorczą nazwę dla wszystkich mięśni obecnych w ludzkim ciele. Oczywiście, różni się ona w zależności od płci, wieku czy stopnia aktywności fizycznej. Dorośli mężczyźni coraz częściej chcą ją sami budować, by móc zwiększyć swoją siłę i czuć się dobrze w swoim ciele. A jak zadbać o masę mięśniową?

Jak zbudować masę mięśniową?

Wielu z nas kojarzy mięśnie z kulturystami, jednak jak się okazuje, każdy z nas może zadbać o ich rozbudowę w odpowiedni sposób. Przy budowie masy mięśniowej warto pamiętać przede wszystkim o:

  • wytrwałości i cierpliwości,
  • wybraniu odpowiedniego treningu,
  • zadbaniu o właściwą ilość kalorii.

Jednak, na rozbudowę masy mięśniowej wpływa także testosteron oraz sen. W jaki sposób?

Testosteron a masa mięśniowa

Testosteron to męski hormon, który odpowiada za wiele kwestii, w tym płodność czy libido. Jednak ma również kluczowe znaczenie podczas budowania masy mięśniowej. Jego prawidłowy poziom wpływa w dużej mierze na przyspieszenie syntezy białek, przez co ułatwia wzrost mięśni i poprawia regenerację po wykonanym treningu. Aby utrzymać prawidłowy poziom testosteronu, przede wszystkim powinniśmy się prawidłowo wysypiać. Oznacza to, że nasz sen powinien charakteryzować się:

  • wysoką jakością,
  • odpowiednią długością,
  • właściwą głębokością.

Warto jednak zaznaczyć, że nieprawidłowe wysypianie się może prowadzić do obniżenia poziomu testosteronu. Według badań mężczyźni, którzy śpią mniej niż sześć godzin na dobę, mogą mieć ten hormon obniżony nawet o 10-15%!

Dlaczego zdrowy sen jest tak ważny?

Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że dużą rolę w czasie budowy masy mięśniowej odgrywa zdrowy i spokojny sen. Wszystko z uwagi na fakt, iż nasze ciało może się we właściwy sposób zregenerować. Jednak, aby było to możliwe, to musimy zadbać o jakość i długość snu. Można to zrobić między innymi za pomocą odpowiednio skomponowanego łóżka. Powinno składać się ono z elementów, które są idealnie dopasować do naszych potrzeb i preferencji. W pierwszej kolejności wyróżnić tutaj można materac do spania, który poprzez swoją unikalną budowę i właściwości, gwarantuje stabilizację sylwetki oraz wsparcie kręgosłupa. Umożliwia to jak najlepsze dopasowanie się do anatomicznych kształtów ciała użytkownika. W ten sposób pozwala na właściwą regenerację ciała. Oprócz tego odpowiada za higieniczne i antyalergiczne warunki do wypoczywania.

Szacuje się, że na sen poświęcamy średnio ⅓ swojego życia, czyli około ośmiu godzin dziennie. Z uwagi na to, warto już dziś zadbać zarówno o jakość snu, jak i jego długość, gdyż pozwala to na prawidłowe funkcjonowanie w ciągu dnia i nie tylko.

Zobacz też

Sposoby na zaśnięcie – 14 metod na szybkie wejście w sen

Sposoby na zaśnięcie – 14 metod na szybkie wejście w sen

5 sposobów na stworzenie idealnej sypialni

5 sposobów na stworzenie idealnej sypialni

Sypialnia w duchu eko: jak w prosty sposób ją urządzić

Sypialnia w duchu eko: jak w prosty sposób ją urządzić

Materace Fit.4.Sleep – klucz do głębokiego snu

Materace Fit.4.Sleep – klucz do głębokiego snu

Wycisz swoją sypialnię z naturalnymi materiałami z Hilding Anders

Wycisz swoją sypialnię z naturalnymi materiałami z Hilding Anders

Zdrowy sen a prawidłowe funkcjonowanie mężczyzny

Zdrowy sen a prawidłowe funkcjonowanie mężczyzny